یزدفردا: رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی ۶۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حسین طهماسبی ضمن تقدیر ویژه از هیئت‌های عزاداری و اهالی حسینیه ایران به دلیل مشارکت بسیار خوب در ایام ماه محرم افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۹۶ میلیارد تومان تامین شد.

وی ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۶۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۰ مددجو با اجرای پویش نذر حسینی از ابتدای ماه محرم تا کنون آزاد شدند، تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده‌ها ۳۹ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۱۴ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، ۶ مددجو مربوط به محکوم پرداخت نفقه، یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

طهماسبی اظهار داشت: از این تعداد آزادی، ۱۵ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۴۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۵۵ مددجو مرد بودند.

وی تأکید کرد که پویش نذر حسینی برای پنجمین سال متوالی در یزد اجرا می‌شود و امسال استقبال به گونه‌ای بود که ستاد دیه استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی نیز تعطیل نبوده و میزبان خیرینی بود که نذورات خود را به آزادی زندانیان غیر عمد اهدا می‌کردند.

رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از صدا وسیمای مرکز استان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به دلیل حمایت ویژه از این پویش گفت: به کوشش روابط عمومی ستاد دیه چندین تیزر و کلیپ کوتاه ساخته شد که در این ایام توسط صدا و سیما مرکز استان به صورت مکرر پخش و اخبار و شماره حساب‌های این ستاد مردمی نیز به صورت زیر نویس به عموم مردم اعلام می‌شد.

وی خاطرنشان ساخت: این پویش تا پایان ماه محرم در استان یزد ادامه خواهد داشت و نیکوکاران و هیئت‌ها می‌توانند با حضور در ستاد دیه استان یزد نذورات خود را برای آزادی زندانیان غیر عمد به این ستاد مردمی اهدا کنند.

طهماسبی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد جهت پاسخگویی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا